Jak cvičit doma. A s radostí!

Jak cvičit doma. A s radostí!

23. 4. 2020 8 min. čtení

Někdy jsou situace, kdy cvičení doma je jedinou možnou variantou. Cítíš se teď stejně? Tak se nech inspirovat.

Někdy jsou situace, kdy cvičení doma je jedinou možnou variantou. Teď třeba doba koronavirová, jindy nedostatek času, peněz nebo prostě touha být o samotě. Dokopat se doma rozbalit podložku a rozjet to stojí někdy víc úsilí než trénink samotný. S našimi tipy se na domácí cvíčo budeš těšit.

I doma je to fajn

Proč je cvičení doma super?

  • Nic to nestojí (kromě trochy disciplíny, úsilí a zpočátku odříkání),
  • nikdo na tebe nebude koukat,
  • můžeš si trénink uzpůsobit svým (časovým / kondičním) potřebám,
  • pustíš si svou hudbu (už žádné ohrané rádiovky pořád dokola!),
  • můžeš se na to vrhnout kdykoliv (nejsi svázan(a) otevírací dobou),
  • neztrácíš čas přesuny a zbývá tak víc času na to, na čem záleží. 

Nojo, jenže někdy ta motivace v podobě fitka nadupaného pomůckami nebo sálu plného lidí prostě chybí.

Jak se doma dokopat cvičit, když se nechce?

  • Plán cvičení. Když si dopředu připravíš, co, kdy a kde budeš cvičit a co k tomu budeš potřebovat, bude se ti začínat mnohem líp, než s prázdným listem papíru a lovením cviků z hlavy. Najdi si vhodný tréninkový plán (tipy najdete níže), 
  • Příjemná atmosféra. Oblíbená hudba, hezká podložka na cvičení, zapálená vonná svíčka. Vytvoř si takovou atmosféru, která vás ke cvičení nakopne. 
  • Čas (a prostor) jen pro sebe. Určitě se ti nebude cvičit dobře, když tě z gauče bude sledovat manžel nebo na tebe budou hulákat děti, co dostanou k večeři. Zkus si tuhle hodinku vyhradit jen pro sebe, bez diváků v podobě rodiny nebo telefonu, který nepřestává zvonit. Nezapomeň ani na dostatek místa, ať se při prvním sed-lehu nepraštíš hlavou o stůl.
  • Motivační deníček. Zapisuj si pokroky, odškrtávej úspěšné tréninky, kresli, lep samolepky. Cokoliv ti udělá radost. Když pak přijde den, když se ti nebudete chtít cvičit, mrkni se do deníčku, co všechno už jsi pro splnění svého snu udělal(a).
  • Předtréninkový rituál. Vytvoř si předcvičební rutinu, která bude stále stejná a vyústí v trénink samotný. Může vypadat třeba tak, že po příchodu z práce si dáš kafčo, přečteš si kapitolu knížky, převlečeš se do pohodlného sportovního outfitu, a pustíš si oblíbenou hudbu. Pak se cvičení stane přirozenou součástí tvého dne.

Pomůže ti i uvědomění si a správné nastavení cílů, o kterém jsme psali v článku na téma Motivace.

Jak si vybrat, co budeš cvičit?

weights

Online trenér

  • Jsi zvyklý(á) na hecovačky od trenéra?
  • Cvičíš chvilku a jsi si jistější pod dohledem?
  • Vyhovuje ti tréninkový plán přímo na míru?
  • Máš určitá omezení, která nedovolují odcvičit jen tak ledacos?

V tom případě pro tebe je ideální cvičení s online trenérem. Variant je víc:
- Trenér ti napíše tréninkový plán na míru, dohodnete se na frekvenci a intenzitě,  ty si program poctivě odmakáš a trenérovi posíláš reporty + jste v telefonickém nebo “messengerovém” kontaktu. „Na internetu můžete najít spoustu tréninkových programů, které pro vás ale nejspíš nebudou vhodné. Proto si vyberte někoho, kdo vám připraví plán přesně podle vašich schopností a cílů a průběžně ho s vámi upravuje. Trénink pro vás tak bude efektivnější a rychleji dosáhnete svých cílů. Jedno řešení pro všechny v tomhle případě prostě nefunguje,” radí František Hanovec, zakladatel projektu Můj Online Trenér.

Plán cvičení na doma

Pokud už cvičíš nějaký ten pátek a jsi si jistý(á), že zvládneš cviky správně, zkus cvičit s některým z plánů Darebee. Vybereš si některý z tréninkových programů, který poradí, kdy, co a jak cvičit. Obdržíš předepsané tréninky s videi, návodem na správné provedení i kalendářem, ve kterém si budeš odcvičené dny odškrtávat.

Jaké cvičební plány jsou za nás prostě pecka?

joga

Chceš si domácím cvíčem jen občas zpestřit trénink nebo zahnat nudu v ošklivém počasí? Darebee nabízí i jednotlivé workouty. Vybereš si, jestli máš chuť na pořádnou kardio zabíračku, nebo posilko pro hezčí zadek, zkoukneš obrázky a jedeš.

Tip: Kulatý zadek nemusí být nesplněný sen. Zařaď do tréninku nejlepší cviky na krásný zadek.

Aplikace vládnou světu

K domácímu cvičení suprově nakopnou i tréninkové aplikace. Nejen, že v nich najdeš spousta tipů na tréninky, časovače i cvičící videa, ale budou tě i hecovat k tomu, že si máš odpoledne jít zacvičit nebo že jsi dnes nachodil(a) málo kroků. Nám se osvědčil Nike Training Club.

Tip: Hledáš další inspiraci k domácímu cvíču? Mrkni na náš článek se spoustou tipů (nejen) na videa a aplikace.

Nemáš náladu na cvičení?

Nevadí, nemusíš se potit jenom u dřepů a kliků, počítá se každý pohyb. Počasí venku vybízí k výletu na kole nebo projížďce na bruslích? Vyraz na stezku. Kamarádi jdou odpoledne hrát plážák? Dej si partičku s nimi. A možná tě překvapí, že hubnout se dá i chůzí

Jednoduše se hýbej tak, aby tě to bavilo a dělalo ti to radost. Výsledky se pak dostaví co nevidět.
Autorka článku: Andrea Skolková


POHYB ŽIVOTNÍ STYL