Jak cvičit doma a s radostí.

Jak cvičit doma a s radostí.

23. 4. 2020 8 min. čtení

Někdy jsou situace, kdy cvičení doma je jedinou možnou variantou. Cítíte se teď stejně? Tak se nechte inspirovat.

Někdy jsou situace, kdy cvičení doma je jedinou možnou variantou. Teď třeba doba koronavirová, jindy nedostatek času, peněz nebo prostě touha být o samotě. Dokopat se doma rozbalit podložku a rozjet to stojí někdy víc úsilí než trénink samotný. S našimi tipy se na domácí cvíčo budete těšit.

I doma je to fajn

Proč je cvičení doma super?

  • Nic to nestojí (kromě trochy disciplíny, úsilí a zpočátku odříkání,
  • nikdo na vás nebude koukat,
  • můžete si trénink uzpůsobit svým (časovým / kondičním) potřebám,
  • pustíte si svou hudbu (už žádné ohrané rádiovky pořád dokola!),
  • můžete se na to vrhnout kdykoliv (nejste svázaní otevírací dobou),
  • neztrácíte čas přesuny a zbývá vám tak víc času na to, na čem záleží. 

Nojo, jenže někdy ta motivace v podobě fitka nadupaného pomůckami nebo sálu plného lidí prostě chybí.

Jak se doma dokopat cvičit, když se nechce?

  • Plán cvičení. Když si dopředu připravíte, co, kdy a kde budete cvičit a co k tomu budete potřebovat, bude se vám začínat mnohem líp, než s prázdným listem papíru a lovením cviků z hlavy. Najděte si vhodný tréninkový plán (tipy najdete níže), 
  • Příjemná atmosféra. Oblíbená hudba, hezká podložka na cvičení, zapálená vonná svíčka. Vytvořte si takovou atmosféru, která vás ke cvičení nakopne. 
  • Čas (a prostor) jen pro sebe. Určitě se vám nebude cvičit dobře, když vás z gauče bude sledovat manžel nebo na vás budou hulákat děti, co dostanou k večeři. Zkuste si tuhle hodinku vyhradit jen pro sebe, bez diváků v podobě rodiny nebo telefonu, který nepřestává zvonit. Nezapomeňte ani na dostatek místa, ať se při prvním sed-lehu nepraštíte hlavou o stůl.
  • Motivační deníček. Zapisujte si pokroky, odškrtávejte úspěšné tréninky, kreslete, lepte samolepky. Cokoliv vám udělá radost. Když pak přijde den, když se vám nebudete chtít cvičit, mrkněte se do deníčku, co všechno už jste pro splnění svého snu udělali.
  • Předtréninkový rituál. Vytvořte si předcvičební rutinu, která bude stále stejná a vyústí v trénink samotný. Může vypadat třeba tak, že po příchodu z práce si dáte kafčo, přečtete si kapitolu knížky, převlečete se do pohodlného sportovního outfitu, a pustíte si oblíbenou hudbu. Pak se cvičení stane přirozenou součástí vašeho dne.

Pomůže ti i uvědomění si a správné nastavení cílů, o kterém jsme psali v článku na téma Motivace.

Jak si vybrat, co budete cvičit?

weights

Online trenér

  • Jste zvyklí na hecovačky od trenéra?
  • Cvičíte chvilku a jste si jistější pod dohledem?
  • Vyhovuje vám tréninkový plán přímo na míru?
  • Máte určitá omezení, která nedovolují odcvičit jen tak ledacos?

V tom případě pro vás je ideální cvičení s online trenérem. Variant je víc:
- Trenér vám napíše tréninkový plán na míru, dohodnete se na frekvenci a intenzitě,  vy si program poctivě odmakáte a trenérovi posíláte reporty + jste v telefonickém nebo “messengerovém” kontaktu. „Na internetu můžete najít spoustu tréninkových programů, které pro vás ale nejspíš nebudou vhodné. Proto si vyberte někoho, kdo vám připraví plán přesně podle vašich schopností a cílů a průběžně ho s vámi upravuje. Trénink pro vás tak bude efektivnější a rychleji dosáhnete svých cílů. Jedno řešení pro všechny v tomhle případě prostě nefunguje,” radí František Hanovec, zakladatel projektu Můj Online Trenér.
- Nebo si můžete zamakat přes videocall s trenérem (a třeba i partou z gymu) v reálném čase - to v době koronavirové nabízí třeba CrossFit With Us, kde si vás do parády vezme nejlepší česká CrossFiťačka, Soňa Karásková.

Plán cvičení na doma

Pokud už cvičíte nějaký ten pátek a jste si jisti, že zvládnete cviky správně, zkuste cvičit s některým z plánů Darebee. Vyberete si některý z tréninkových programů, který vám poradí, kdy, co a jak cvičit. Obdržíte předepsané tréninky s videi, návodem na správné provedení i kalendářem, ve kterém si budete odcvičené dny odškrtávat.

Jaké cvičební plány jsou za nás prostě pecka?

joga

Chcete si domácím cvíčem jen občas zpestřit trénink nebo zahnat nudu v ošklivém počasí? Darebee nabízí i jednotlivé workouty. Vyberete si, jestli máte chuť na pořádnou kardio zabíračku, nebo posilko pro hezčí zadek, zkouknete obrázky a jedete.

Tip: Kulatý zadek nemusí být nesplněný sen. Zařaďte do tréninku nejlepší cviky na krásný zadek.

Aplikace vládnou světu

K domácímu cvičení suprově nakopnou i tréninkové aplikace. Nejen, že v nich najdete spousta tipů na tréninky, časovače i cvičící videa, ale budou vás i hecovat k tomu, že si máte odpoledne jít zacvičit nebo že jste dnes ušli málo kroků. Nám se osvědčil Nike Training Club.

Tip: Hledáte další inspiraci k domácímu cvíču? Mrkněte na náš článek se spoustou tipů (nejen) na videa a aplikace.

Nemáte náladu na cvičení?

Nevadí, nemusíte se potit jenom u dřepů a kliků, počítá se každý pohyb. Počasí venku vybízí k výletu na kole nebo projížďce na bruslích? Vyrazte na stezku. Kamarádi jdou odpoledne hrát plážák? Dejte si partičku s nimi. A možná vás překvapí, že hubnout se dá i chůzí

Jednoduše se hýbejte tak, aby vás to bavilo a dělalo vám to radost. Výsledky se pak dostaví co nevidět.
Autorka článku: Andrea Skolková


POHYB ŽIVOTNÍ STYL