Automasáž - Trigger Point Therapy

Automasáž - Trigger Point Therapy

7. 10. 2020 8 min. čtení

Jak na zatuhlé svaly po tréninku, k čemu je dobrá masážní pistole, co je to foam rolling a jak použít masážní válec nebo míček?

Ať už rekreačně (nebo profesionálně) sportuješ, cvičíš, většinu dne sedíš nebo v práci stojíš, zatuhlost a bolestivost svalů se ti čas od času nevyhne. Jak uvolnit ztuhlé svaly, jak se nejlépe protáhnout a jak být sám sobě masérem?
Díky TriggerPoint se budeš hýbat a cítit lépe.

Co je trigger point?

Trigger points, česky "spoušťové body", jsou zjednodušeně řečeno stažená místa ve svalech, u kterých došlo k porušení obvyklé schopnosti kontrakce (stažení) a relaxace (uvolnění). Jde o bolestivý uzlík, který může zapříčinit omezení pohyblivosti v kloubu, bolest svalu při zátěži i v klidu i přenesenou bolest (= bolest přilehlých svalů a kloubů, zad, hlavy apod.)

Jak předcházet zatuhlým svalům? Pořádným zahřátím, smysluplným tréninkem a hlavně kvalitní potréninkovou relaxací a regenerací.

Značka TriggerPoint je na to ideálním parťákem. Jde o značku vyvíjející pomůcky pro automasáž, které napodobují dotek ruky fyzioterapeuta nebo maséra. Jejich pomůcky jsou pro jedince každého věku, výšky, hmotnosti, kondice a síly. Jak sami říkají, dokážou zlepšit život a pohyblivost naprosto každému.

Automasáž patří k myofasciálním technikám, které řeší zatuhnutí svalů a fascií (povázek). Může být i lehce bolestivá, dochází při ní k uvolnění a odstranění akutních i chronických problémů - ať už jen s bolestí svalů, nebo i přenesených bolestí kloubů, problémů s krevním či lymfatickým oběhem, bolestí hlavy a podobně.

Díky automasážním pomůckám TriggerPoint zlepšíš svou výkonnost, mobilitu, předejdeš zraněním a bolestem a urychlíš potréninkovou regeneraci.

Kdy TriggerPoint používat

  • Před tréninkem - Rozmasíruj si zatuhlá místa z předchozích tréninků, pověnuj se svým problematickým oblastem.
  • Po tréninku - Hlavně na v tréninku zatížené svalové partie.
  • V průběhu dne - Kdykoli během dne si můžeš masírovat zatuhlá místa, případně oblasti, které tě trápí chronicky. Pokud ti to denní režim dovolí, i krátká, pár minut trvající, "masážní okénka" během dne jsou super - uděláš něco pro své svaly a navíc se příjemně rozhýbeš.

Pro koho jsou pomůcky TriggerPoint vhodné

Úplně pro všechny. Ať už jsi sportovec, student, zaneprázdněný manažer nebo důchodce trpící bolestmi zad, automasáž ti pomůže zlepšit kvalitu života.

Pomůcky na automasáž

Jaké automasážní pomůcky jsou? A jaká je pro tebe nejvhodnější?

Masážní pistole

Masážní pistole je ideální volbou pro každého, kdo chce svému tělu dopřát tu nejlepší péči. Díky čtyřem volitelným rychlostem, univerzální masážní hlavicí a optimalizaci pro využití na široké spektrum svalových skupin je jednou z nejvšestrannějších pomůcek.
Kdo masážní pistoli zkusil, pochvaluje si téměř okamžité uvolnění svalů a znatelně lepší regeneraci.
Pistole má nabíjecí baterii, vydrží až dvě hodiny nepřetržité masáže na jedno nabití a není hlučná. Díky tomu se můžeš masírovat klidně i u večerního filmu, ale vzhledem ke skladnosti pistole a výdrži baterie si jí můžeš vzít kamkoli sebou - na závody, do fitka, na chalupu...
Výhoda pistole je přímé působení na jeden bod napodobující působení prstu nebo hřbetu ruky fyzioterapeuta.

Masážní pistole Trigger Point Impact k uvolnění svalů.

Masážní pistole

Masážní válce

Válečky najdeš v každém větším fitku nebo CrossFit gymu. Válečkování je super alternativa předtréninkového rozhýbání zatuhlých míst ve svalech i potréninkového protažení. Díky pevnému, ale změkčenému povrchu válečku s výstupky působíš na zatuhlá místa v myofasciální tkáni a předcházíš tak zranění nebo natažení svalu (v případě předtréninkové masáže), případně urychluješ regeneraci a předchátíš tak svalovce (v případě potréninkového válečkování). 
Skvělé jsou k masáži stehen ze všech stran, zad nebo lýtek.
Výhodou válečku je cena a snadná přenositelnost. Využiješ ho nejen na mobilitu, ale třeba i na core trénink.

Jak používat masážní válec

Pokud chceš využívat válec k rozhýbání a masírování celého těla, vyber si Trigger Point Grid 1.0.
Varianta pro náročné? Nenech nic náhodě s Trigger Point Grid Vibe Plus. Ten nabízí 4 vibrační frekvence, které posunou tvou regeneraci a uvolnění ještě o kus dál. A hlavně, představ si tu pohodu - masáž doplněná příjemnými vibracemi.
Vyzkoušet můžeš i Trigger Point Charge Vibe, který je díky své velikosti a tvaru vhodný k masírování menších a citlivějších ploch, jako jsou třeba holeně, prsní svaly, bicepsy nebo svaly v oblasti lopatek.
Trápí tě bolesti chodidel a předloktí? Speciálně pro uvolnění těchto oblastí máme Trigger Point Nano.

Všechny masážní válce

Masážní tyče

Masážní tyč TriggerPoint STK original můžeš použít vsedě nebo ve stoje k rolování přetížených svalů. Díky dvěma madlům snadno kontroluješ intenzitu masáže.

Masážní tyč TriggerPoint STK

TriggerPoint AcuCurve má tři masážní konce (dvojitou masážní kouli na jedné straně, pevnou kapku na straně druhé), díky kterým si snadno rozmasíruješ všechny tuhé svalové body. Rukojeť AcuLoop pomáhá při vyvíjení žádoucího tlaku a snadno se drží.

Masážní tyč AcuCurve

Masážní tyče

Masážní míčky

Masážními míčky, narozdíl od válečků nebo tyčí, dokážeš lépe zapůsobit na jeden konkrétní tuhý bod. Jsou vhodné pro rozmasírování chodidel, dlaní, předloktí, bedrokyčlostehenního svalu, svalů v oblasti lopatek nebo ramen.

Příklad využití masážního míčku

Vybrat si můžeš míček s výstupky nebo míček s hladkým povrchem.

Masážní míčky

Tak co, změníš svůj přístup k mobilizaci a rozloučíš se s tuhými svaly?

Autor: Andrea Skolková


NOVINKY POHYB
IMPACT MASSAGE GUN
GRID 1.0
CHARGE VIBE
GRID VIBE PLUS
MOBIPOINT
STK ORIGINAL
HANDHELD BALL
ACU CURVE
NANO ROLLER
MB5
MBX
GRID 1.0
GRID 1.0
GRID 1.0
Předchozí
Další